Tuesday, April 16, 2013

#24

hati tak tenang. hati gundah gulana. hati rasa sesak sangat. bukan sesak nafas tapi macam ada benda yang tak kena.

ini tak boleh jadi. kenapa rasa macam ni. perasaan yg tak tenang entah datang dari planet mana tah. istighfar banyak kali.

tanya diri. muhasabah diri. apa yang aku dah lakukan. sebab apa hati aku tak tenang. check diri. check hati. istighfar lagi.



aku rasa aku tahu jawapannya. mungkin aku dah tersasar. again aku tersasar dari landasan yg ingin aku cipta. landasan yg aku nak.

Ya Allah, wahai nurul fathiah mohd. bukan ini yg awak inginkan. bukan ini yg awak nak. bukan ini yg awak aimkan. bukan bukan bukan.

astaghfirullahalazim. astaghfirullahalazim. astaghfirullahalazim.

yee, benarlah syaitan nirojim takkan pernah berhenti untuk menyesatkan bani Adam dengan berbagai cara selagi mereka masih bernyawa. sedarlah fathiah yg syaitan sedang berusaha nak menyesatkan awak kembali. bangkitlah fathiah. bangkit.

*monolog sendiri*

dunia ni sementara. dunia ni takkan kekal. yang kekal tu kat sana. AKHIRAT yg kekal. BUKAN DUNIA. again aku ingatkan diri aku.

untuk awak awak sekalian yg baca ke tak baca blog sy ni, sesama ingatkan diri yg dunia ni takkan kekal. ingatkan diri setiap kali nak buat jahat yg kita hidup menumpang je di bumi Allah ni.

memang aku tak tipu, kadang2 aku ada juga melakukan dosa. aku juga manusia biasa tapi manusia biasa ini ingin memperbaiki dirinya. insyaAllah, moga dipermudahkan Allah.



sekian, assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment