Friday, May 3, 2013

#25



"eh hawa(bkn nama sebenar), tengok tu kaki dia. dah pkai stokin lah."

"eh kau dah kenapa pakai handsock ni?"

diam dan senyum je. nak kata apa pun tak tahu. bila berkata takut dicop riak, takut dicop bajet alim.

bukan semua orang senang dgn perubahan yang dilakukan. bukan semua orang suka dengan perubahan yang dilakukan. bukan mudah nak berhadapan dgn orang sekeliling ni.

acap kali aku ingatkan diri aku, lama2 diorang diamlah tu. lama2 diorang biasalah tu dgn diri ini.

aku teringat satu hari tu aku ada tweet dgn seorang hamba Allah ni. Ya Allah, Dia je tahu macam mana aku rasa. aku teringat dia tweet "Aku pun dah berubah macam kau."

kalau yee, Alhamdulillah. tapi kalau sekadar menyindir aku, terima kasih kawan. mungkin ada di antara perlakuan aku yg tidak disenanginya. aku minta maaf.

rasa geram, marah, benci sebenarnya. eh tipu sangatlah kalau tak rasa semua tu. tapi bila fikir balik utk apa membenci, utk apa marah, dan utk apa geram lama-lama. aku maafkan smua kata-kata dia yg menyakitkan hati aku tu. biar Allah je yg balas.

sedih, sebak, hiba. itu perasaan aku sekarang. aku rasa nak give up. yup. sampai satu hari aku rasa ahhhhh! aku maluuuu. yes aku maluuu weyh kena macam ni. siapa boleh tahan. hmm. tapi aku cuba jugak kuatkan semangat and alhamdulillah sampai sekarang aku tak tunaikan kata-kata aku yg kononya nak give up tu.

satu je aku nak cakap and yg aku selalu ingatkan diri aku ni, "always look forward and never look back."

sekian, wassalam :)

No comments:

Post a Comment