Sunday, February 10, 2013

#20

biarkan mereka mengata. biarkan mereka berkata. pedulikan jee. yang tahu cerita kita hanya kita dengan Allah sahaja.

orang lain tak tahu apa-apa. nothing. kosong. tapi mereka berkata macam wahhhh! mereka tahu kesemuanya.

yee aku memang hambaNya yang hina. aku tahu itu. tapi aku cuba untuk memperbaiki diri aku tapi just satu jee. satu yang itu aku tak tahu kenapa susah.

bukan aku tak cuba. aku dah cuba. banyak kali aku cuba tapi entahlah. macam aku cakap, hanya Allah je yang tahu. biarlah. aku serahkan semuanya kepada Dia.

aku tak berharap pun. aku takkan pernah berharap. aku meletakkan cinta aku yang satu kepadaNya walaupun orang nampak dengan mata kasar aku mempunyai dia.

ouh for your information, dia dan Dia adalah berbeza. tak sama.



untuk sahabat yang dikasihi,

awak bertuah. sangat bertuah. sebab apa saya cakap macam tu? sebab awak insan yang dipilih oleh Allah. tak semua orang mendapat peluang itu :)

jangan menangis jika awak kehilangan dia. jangan bersedih. awak sepatutnya bersyukur. saya jealous dengan awak :'(

saya ni pandai menasihati orang tapi diri saya sendiri? hmm saya memang hambaNya yang hina. banyak kekurangan yang masih perlu diperbaiki.

saya mengaku saya mempunyai seseorang tapi saya selalu ingatkan diri saya supaya jangan menyayangi dia melebihi daripada sayang saya kepada Allah supaya nanti apabila saya kehilangan dia saya tidak akan bersedih kerana saya ada Dia :')

dear sahabat yang saya sayangi kerana Allah,

saya menasihati awk bukan bermakna saya ni dah cukup bagus malah saya ini hanyalah hamba Allah yang hina. saya just nak saling ingat mengingati antara satu sama lain. saya syg awk. saya taknak awk sedih. siang malam awk sedih. sahabat mana yang boleh tahan.

awak kuat, awak bukan keseorangan. awak ada Allah, family dan kawan-kawan. kalau sebelum awak kenal dia awak boleh teruskan hidup awak tapi mengapa setelah dia tinggalkan awak, awak tak boleh teruskan hidup awak?

yee, saya memang tak tahu apa-apa. yang tahu cerita awak hanya antara awak dan Allah sahaja. sesungguhnya Allah lebih Maha Mengetahui.

sama-sama kita saling ingat mengingati bahawa hidup kita di dunia ini bukan semata-mata bergantung kepada ajnabi tetapi hidup kita di dunia adalah kerana Allah :')



trust me, Allah is the of planners :)

No comments:

Post a Comment