Friday, February 1, 2013

#18

pakaian melambangkan seseorang itu. islamkah dia? kafirkah dia? 

bukan apa, ajal maut ni di tangan Allah. kita memang tak tahu and takkan tahu bila kita akan mati. hanya Allah sahaja yang tahu. 

kalau tengah jogging and dah tertulis takdir dia mati kena langgar time jogging tu, mati juga kan? and let say if tengah jogging tu dia pakai short, baju takde lengan, rambut colour bagai, orang pun tertanya2 islamkah dia?

nak ajar mengucap tapi bila tengok pakaian, masyaAllah. kita tanya dua tiga kali sebab takut dia bukan islam.

so siapa kata pakaian itu tak penting untuk kita yang bergelar islam? sebab itu Allah menyuruh umat islam menutup aurat. salah satu sebabnya ialah untuk membezakan kita dengan bukan islam. yes, itu yang aku faham sekarang. Alhamdulillah.

apa yang aku sampaikan ni, terlebih dahulu disampaikan oleh seorang ustaz terhadap kami. aku just share cerita jee :) tak salah share benda baik ^^

maafkan aku kalau bahasa terkasar. maafkan aku kalau ada yang terasa baca post ni, aku bukan sempurna. aku juga masih belajar tanpa henti. aku hanya hamba dia yang kerdil dan terlalu kerdil. 


jangan menilai aku. aku mohon jangan menilai aku sekarang, esok dan bila-bila pun. 

No comments:

Post a Comment