Monday, December 24, 2012

#6

rasa macam lama jee tak update blog ni. yela, blog ni untuk semua. umum. so macam nak update pasal kehidupan aku tu, macam tak best. tak suka orang tahu semua pasal aku. dulu yee aku suka tapi bukan lagi sekarang.

pernah dengar or terbaca kata-kata UAI yang mengatakan ''kalau kita perempuan, cari suami yang lebih alim dari kita sebab suami merupakan ketua dalam rumah tangga macam dalam jabatan, takkan kerani lebih akademik daripada pengarah''

bila difikir-fikir balik, betul juga apa yang UAI cakap tu. siapa lagi yang nak bimbing kita kalau bukan suami kita nanti. ye idokk?

sama-sama lah kita doa agar dapat jodoh dengan orang yang boleh membimbing kita ke jalan Allah. AMINNN

bukan gatal atau miang, tapi biarlah kita berdoa daripada awal tentang jodoh ini. kita berusaha tapi Allah yang menentukan. tapi aku pernah terbaca, kalau kita nak dapat jodoh yang baik, sebelum tu, kita kena memperbaiki diri sendiri dulu.

aku bukan lah perfect mana pun. tapi aku cuba memperbaiki diri sedikit demi sedikit. kalau aku boleh, kenapa orang lain tak? pokok pangkalnya diri kita sendiri yang menentukannya :)


No comments:

Post a Comment